Drieheuvelenweg

hans.jacobs49@gmail.com27-08-2018 15:06Bewerkt door beheerder

Zoals eerder aangegeven, vind ik evenals vele inwoners het een krankzinnig idee om de Drieheuvelenweg om te toveren tot een brede school. Zodra de ontbrekende schakel geopend wordt, is een afwaardering vanaf het Tolhuis tot 60 km. meer dan voldoende. De door u aangegeven 10.000 verkeersbewegingen hebben op de Drieheuvelenweg geen ongelukken met fietsers en geen geluidsoverlast veroorzaakt, maw een prima functionerende verkeersverbinding. de volledig uit de lucht gegrepen aantallen 2000 - 3000 verkeersverhogingen op de Korensingel en Zeddamseweg zullen zeker leiden tot meer ongelukken, dat het daar veel drukker wordt, staat als een paal boven water, alleen al door de toename van 1 miljoen autos per jaar.
Wanneer de Drieheuvelenweg onherroepelijk verbouwd wordt, zal dit ongetwijfeld leiden tot een maximale weerstand van de burgers.
Volgende veranderingen zijn volgens mij noodzaak :
1.Laat de Drieheuvelenweg intact, hooguit afwaarderen naar 60 km.
nog meer afwaarderen tot 30 km. is moeilijk te accepteren.
2.Voorzie de Oude Doetinchemseweg van een of dubbele fietspaden, denk aan de scholieren die naar Doetinchem fietsen.
Fietsstraat is ook een mogelijkheid.
Op dit moment is het onverantwoord om een fietser in te halen, de weg is druk en onoverzichtelijk en er wordt veel te snel gereden.
3.maak de complete bebouwde kom zone 30 km.
4.verplaats het busstation naar de Immenhorst met grote fietsenstallingen bij de Shell Drieheuvelenweg en rijd met de buurtbus de binnenstad in.
5.Het bestaande busstation zou als verbinding tussen Lengelseweg en Oude Doetinchemseweg kunnen dienen en daarmee de onoverzichtelijke 5 sprong ontlasten. Laat alleen de fietsers de oude situatie, dus autos vanaf de Touwslagersbaan rechtsaf.
6.de smalle Oude Doetinchemseweg vanaf Plansoensingel voorzien van fiets- en voetpaden en afwaarderen naar een richting met verbindingen het bestaande busstation en de Plantsoensingel Midden.
7.de Lengelseweg van fietspaden voorzien en tot Langenberg een richting.
8.ook de Stokkumseweg afwaarderen naar fietsstraat en in de toekomst denken aan een nieuwe rondweg van de Korenmolen naar Vogelweide dit zou de Zeddamseweg en Stokkumseweg sterk ontlasten. Ter afsluiting ligt er voor de gemeente Montferland de schone taak om er samen met de provincie voor te zorgen, dat de verbinding van de Meilandsedijk N816 en de nieuwe op- en afrit Emmerik oost A3 en de containerhaven Emmerik tot stand komt. Dit zou ipv afwaarderen een veel grotere aantrekkingskracht hebben op het gebruik van de nu ontbrekende schakel.
mvrgr hans jacobs

Reacties

Er zijn nog geen reacties gegeven op dit onderwerp.