Verkeersplan 's-Heerenberg / Lengel

M.T.C. Gunsing13-08-2018 19:33

Verkeersplan ’s-Heerenberg 2018

Stuk van de Ulenpasweg tussen de Brede Steeg en de splitsing Lengelseweg en ’s-Heerenbergseweg afsluiten voor vrachtverkeer, zodat er geen vrachtverkeer meer over de Lengelseweg en ’s-Heerenbergseweg kan rijden. De Lengelseweg en de ’s-Heerenbergseweg aan beide kanten voorzien van een fietsstrook en aanbrengen van drempels, zodat de snelheid niet boven de 50km/uur kan komen.

Kruising Zeddamseweg, Korensingel vervangen door een rotonde. De snelheid tot de rotonde Lengelseweg aanpassen na 60km/uur i.p.v. 30km/uur, dezelfde snelheid als tot het Tolhuis in Zeddam. Tevens voorzien van drempels zoals de weg van Zeddam naar Kilder. Wel afsluiten voor vrachtverkeer. De inwoners in ’s-Heerenberg kunnen over deze weg richting Doetinchem, anders gaat dit verkeer weer over de Lengelseweg en de ’s-Heerenbergseweg en vervolgens de rondweg.

Fietspad langs de Meilandsedijk doortrekken tot de Antoniusstraat in Lengel zoals het vroeger ook was. Nu is het oversteken zeer gevaarlijk in deze onoverzichtelijke bocht. Fietsers uit Lengel moeten eerst oversteken en daarna weer oversteken. Dit doet niemand en fietsen daarom links van de weg. Ook de oversteek voor fietsers vanuit ’s-Heerenberg naar Ulft is nu zeer gevaarlijk.

Het vrachtwagen verbod vanaf de rotonde Meilandsedijk en de ’s-Heerenbergseweg wordt genegeerd, daarom de weg aanpassen dat er geen vrachtverkeer richting Lengel rijdt. De snelheid op dit stuk van de Meilandsedijk terugbrengen van 80km/uur naar 50km/uur.

De Meilandsedijk richting Ulft verbreden en voorzien van dubbele strepen in het midden, zoals de Terborgseweg van Zeddam naar Etten. De kruising in Azewijn bij de Daas voorzien van een rotonde.

De Mengelenbergseweg in Lengel de snelheid naar 50km/uur terugbrengen i.p.v. 80 km/uur.

Reacties

Er zijn nog geen reacties gegeven op dit onderwerp.